Despre mult aștepta întoarcere a discurilor de polivinil SuburbanMagazine a mai pus rânduri pe parcela lor de internet și aici.

Deși trăim în era internetului, iar streaming-ul audio online, pirateria și formatul digital în general a luat locul analogului, încet, dar sigur, polivinilul și casetele audio se întorc în rafturile magazinelor de specialitate, iar recent chiar în raioanele supermarketurilor.

În România va mai dura puțin până se va simți această schimbare, deoarece singurii ”retaileri” de viniluri rămași pe meleagurile noastre sunt oamenii care le vând pe scările de la Universitatea București. Poate avem cel mai rapid internet, dar ne place să întârziem când e vorba de ceva nou.

Din 2013 până astăzi, vânzările vinilului au crescut de la an la an. În State au avut vânzări de 6.1 milioane în 2013, 9.2 milioane în 2014 și 12 milioane în 2015. Anul acesta vânzările ar putea să crească exponențial față de anii precedenți, fenomenul a căpătat cu adevărat atenție în media, iar disponibilitatea discurilor de polivinil este și ea în continuă creștere, fiind mult mai ușor de găsit și cumpărat.

Dacă până acum retailerii independenți au fost liderii revoluției, aceștia contribuind cu peste 45% din vânzări, acum este rândul și magazinelor de unde îți faci cumpărăturile de zi cu zi. Gândește-te cum ar fi să te duci la Mega să-ți cumperi supă la plic, pâine și țigări, iar plimbându-te printre raioane să vezi rafturi pline cu albumele tale preferate în format analog. Deși supermarket-urile din România mai au nevoie de un impuls sau de o revoluție culturală în cadrul populației, Tesco, cel mai mare lanț de supermarket-uri din UK, și-au umplut rafturile cu o diversitate mare de vinilurile. Cum le-a mers afacere asta? Extraordinar, au reușit să vândă întreg stock-ul (vorbim de Tesco, nu au fost 100 de discuri acolo) în mai puțin de o lună. Rezultatul asta le-a dat suficient zvâc pentru a câștiga încrederea retailerilor și a producătorilor pentru a putea primi cât mai multă muzică în format analog După ce a observat succesul pe care l-a avut Tesco cu polivinilul, având acum pe rafturi titluri ca Born in the USA, Legend sau Purple Rain, Sainsbury, alt lanț uriaș de market-uri din UK, a anunțat că are planuri de a își mări stock-ul și gama de produse cu viniluri în 171 de magazine din întreaga Marea Britanie.

Ce înseamnă asta pentru artiști? Puteți arunca o privire la graficul ăsta realizat de digitalmusicnews.

vinyl_all_ad_streaming_revenues_H12015

Într-adevăr, vinilul este singurul competitor și adevărat producător de venit, alături de digital streaming. Dar în comparație cu streaming-ul audio online, vânzările din vinil produc mult mai mult venit pentru artist decât ar putea scoate din reclame.

Cu siguranță aștept să avem parte de așa ceva și pe meleagurile noastre și să sparg banii de pâine pe vinilurile preferate.

Safe Journey Phife Dawg
Oglindă, oglinjoară, e-adevărat că vine Rihanna la noi în țară?
=
Robert Gugonatu

Suburban Magazine înseamnă susţinerea necondiţionată a culturii urbane, prin voluntariatul a peste 20 de redactori. Avem nevoie de susţinerea ta pentru a merge mai departe.