Vara asta am zis că sunt mai hipsteriță decât toți hipsterii și am ales să mă duc la un film cu Orlando Bloom care nu e Pirații din Caraibe. Știu, sunt o rebelă. Și uite așa am ajuns la Unlocked. Trebuie să recunosc, cast-ul m-a făcut interesată destul de repede. În afară de Orlando Bloom, apar nume precum Toni Collette, John Malkovich și Michael Douglas. Chiar dacă nici unul dintre aceștia nu a fost personaj principal, să fim serioși, e o combinație bună. Cât despre rolul principal, acesta a fost ocupat de către Noomi Rapace, o actriță suedeză ce a mai apărut în filme precum Sherlock Holmes (da, ăla cu Robert Downey Jr.) sau The Girl with the Dragon Tattoo și trebuie să spun că a făcut o treabă chiar bună. Dar să trecem la film, că asta ne interesează pe noi.rsz_unl_d038_10035 Londra timpului prezent. Alice, o fostă interogatoare CIA, acum are un job sub acoperire cât se poate de plictisitor, de când o greșeală făcută de ea a costat viața a peste 20 de civili. Problemele încep când CIA capturează un mesager jihadist și singurul agent pe care îl au în proximitate este această Alice. Lucrurile iau însă, desigur, o întorsătură proastă și acum ea trebuie să se descurce aproape singură cu un iminent atac terorist.
Ar fi fost un film de genul CIA și teroriști clasic, dar… au fost adăugate niște detalii care l-au făcut să se simtă cât se poate de modern. Femei puternice în poziții vitale, de conducere? Bifat. Teroriști care nu sunt cu toții arabi? Bifat. Musulmani care nu sunt teroriști? Bifat! În valul de confuzie și supărare trezit de către atacurile teroriste tot mai recente, acest film este o gură de aer proaspăt. Pentru că adevărul e că nu toți arabii și/sau musulmanii sunt monștri malefici ce vor să ne distrugă. Oricum, atac terorist înseamnă o acțiune ce produce teroare, fără a avea în definiție nicio descriere a celui ce o duce la final.rsz_unl_d024_05839Desigur, filmul are și câteva minusuri, mai mult sau mai puțin discutabile în funcție de gusturile fiecăruia. Cel mai mare neajuns al filmului este că îi lipsește miza. Întotdeauna știi locul în care va avea loc atacul, Casa Albă, London Bridge sau Turnul Eiffel și te panichezi. În filmul ăsta nu știi exact cine sunt ăia răi, nu știi ce vor să facă și nici nu știi unde vor să facă ceea ce vor să facă. Dar hei, niciun film nu e perfect. Și dacă filmele cu servicii secrete, acțiune rapidă și actori buni sunt fix ceea ce cauți, merită să te duci la Unlocked. Eu personal plănuiesc să îl recomand mamei și, credeți-mă, e mare lucru.

Un altfel de film de dragoste ”Despre trup și suflet”
10 scurtmetraje de la Kinofest pe care trebuie să le vezi și tu
=