Cum lumea este rănită profund când găsește spoilere pe internet, pe drum sau în mâncare, voi anunța încă o dată că articolul conține spoilere (vagi).

Gore Verbinski a făcut o treabă minunată cu primul Pirații din Caraibe. Criticii și publicul au pus de-o horă a prieteniei și ambele părți s-au bucurat de film. Apoi calitatea a început să scadă, aproape ca la orice serie de filme, dar numărul fanilor a crescut și Johnny Depp a consolidat poziția personajului Jack Sparrow. De Dead Men Tell No Tales s-au ocupat Joachim Rønning și Espen Sandberg, doi regizori care au mai lucrat împreună la Bandidas, Kon-Tiki sau Max Manus: Man of War. Filmul acesta are mai multe conveniente ca Obamacare și asigurările medicale de la Regina Maria la un loc. De la improbabilități fizice până la supoziții complet corecte din partea personajelor, la ghiulele ex machina și funii perfect plasate ex machina. Da, în toate filmele funiile conferă salvare. Aceste părți ar fi fost mai ușor de digerat dacă era desen animat.

men writing talesSursă foto: HDWallpapers

Kaya Scodelario (actrița care a jucat-o pe Effy în Skins) este Carina, o orfană care încearcă să fie femeia puternică, independentă, isteață si cinică. Dacă tipologia aceasta nu era deja consacrată de Keira Knightley, poate ar fi avut o șansă. Brenton Thwaites este fiul  lui Legolas de Apă Dulce și înt-un mod neașteptat, chiar seamănă cu Orlando Bloom. Acest Henry Turner împreună cu Carina Smyth nu par altceva decât două versiuni mai ieftine și intrate la apă ale personajelor lui Knightley și Bloom. Nu le pun calitatea actoricească la îndoială, dar povestea slabă îi transformă în umbrele acestor doi actori recunoscuți ai francizei.

Un alt neajuns al fimului este că Imperiul Britanic este efectiv incapabil și plictisitor. Nu există niciun actor care să le aducă un plus de culoare. Niște stormtroopers ai acestei serii de filme, nu nimeresc absolut niciun glonte, nu sunt în stare să facă nimic, pe scurt. La fel de bine puteau să pună în soundtrack melodia de la Benny Hill atunci când apar ei, să le dea fast-forward și să îi lase să se facă de râs într-un mod adecvat.

Povestea este foarte accelerată și penibilă, dar rezumatul e același. Cineva îl urăște pe Jack Sparrow, vrea să îl omoare, iar Jack Sparrow nu vrea să moară și caută ceva magic pe care nu l-a mai găsit nimeni înainte. Depp apare mai puțin pe ecran decât în celelalte filme, dar își face intrarea la fel de împiedicat, vizual impresionant și tras-de-păr-amuzant. O mențiune specială și personală asupra unei scene reușite, scena fiind un flashback prin care ni se explică originile lui Jack și cum și-a căpătat numele de Sparrow. Printre părțile bune se numară efectele vizuale trecute prin 3D, lupte pe apă, alergat pe apă, monștri pe apă, foc pe apă.

baietii rai

Căpitanul Salazar și echipajul lui de morți pe bucăți vor să omoare toți pirații ȘI pe Sparrow, pentru că el i-a băgat în această situație neprimitoare de a fi urâți, ciopârțiți, magici și blestemați. Sursă foto: Imax

Finalul lovește aceeași notă ca până acum. Alții rămân cu iubirea, Jack Sparrow rămâne cu ceva ce seamană sau chiar este o corabie și cu o nouă aventură. După ce se tot golește oceanul de subiecte relevante, vedem cum busola magică iar îi arată ceva. După fântâni ale tinereții, cufere, comori, corăbii fantomă și tridente, singurul lucru pe care l-ar mai putea găsi Depp ar fi o poveste decentă pentru următorul film.

Sursă main photo: The Koalition

Ai 10 la bac? Intri gratis la UNTOLD și NEVERSEA!
Drake, marele câștigător al Billboard Music Awards 2017