Fie că ești amator de filme franțuzești sau ba, este imposibil să nu zâmbești, cel puțin o dată, la glumele, fețele, poveștile, intrigile, amintirile și confesiunile din filmul franțuzesc Le prénom.

Totul începe când un viiitor tată decide să își numească copilul ”Adolphe”, cu ”phe” și anunță acest lucru la o întâlnire cu familia și prietenii. Familia rămâne stupefiată. Cu ochii mari și grimase neîncrezătoare privesc către cel care vrea să își numească odrasla franceză Adolphe. Vincent (Patrick Bruel) își motivează alegerea afirmând că este numele citit într-o carte, dar nu orice carte, ci aceeași pe care o citea și femeia care urma să îi fie soție, Anna (Judith El Zein). Cumnatul lui, Pierre, profesor la Universitatea din Sorbona este uimit că dintre toate cărțile pe care i le-a dat lui Vincent, acesta a ales-o pe aceea care îl are ca personaj principal pe Adophe. Sora lui Vincent, Elisabeth (Valérie Benguigui), profesoară la o școală din Paris, încearcă să își convingă fratele că numele este nepotrivit, mai ales în contextual în care mama lor, Francoise (Francoise Fabian) este evreică. Aceeași împotrivire o arată și Claude (Guillaume de Tonquede), prietenul din copilărie al personajelor.

le-prenom-25-04-2012-25-gSursa foto: ricketpick.fr

Adaptând versiunea de scenă pentru marele ecran, acțiunea are loc într-un apartament parizian, ceea ce amintește de Carnage (Jodie Foster, Kate Winslet). Regizorii și scenariștii Alexandre de La Patellière și Matthieu Delaporte, cunoscuți pentru Rennaiscence și L’immortel, oferă o viziune comico-dramatică despre dragoste și prietenie, pornind de la alegerea numelui unui bebeluș.

Filmul a apărut pe 25 aprilie 2013, în Franța și durează o oră și 49 de minute, dar ce contează durata sau faptul că a fost lansat acum aproximativ doi ani, când, la final, ești relaxat, amuzat, iar în capul tău se învârt o mulțime de replice bine scrise, desprinse din realitate și conversații obișnuite?

le-prenom-2012-23012-406316686Sursa foto: ricketpick.fr

Dacă ai starea necesară, poți vedea dincolo de umor. Poți zări probleme de familie în care soția simte că s-a dedicat căsniciei și copiilor, punându-și cariera pe plan secund. Mai mult, dragostea lasă în urmă bariere precum vârsta sau statutul. E decizia ta ce alegi să vezi, însă, consider că peste scenele amuzante din filmul Le prénom nu ai cum să treci.

Sursa foto cover: filmtekercs.hu

Fast and Furious 7 și Tinker Bell, din 3 aprilie, în cinematografele din România
Get Hard / Mare și tare (recenzie)