• Ţinând cont că trăim într-o eră în care, în funcţie de ce revistă de modă citeşti, trendul curent este altul, skateboardingul ne aduce aminte unul din lucrurile esenţiale ce stau la baza modei, şi anume faptul că trebuie să te simţi bine în ceea ce porţi şi să te reprezinte.

În ultimii ani, amprenta acestuia în lumea modei a fost simţită din ce în ce mai mult, atât pe catwalk cât şi în colecţiile din magazine. Şi ştiu, e la modă să fii la modă în ziua de azi. Dar poate că “fashionistele” pe care le vezi îmbracate la indigo după vitrinele de la mall nu ştiu ce se află în spatele outfitului lor, dar o bună parte din ele sunt influenţate de skateboarding.

Probabil cel mai elocvent exemplu este “Supreme””, brand lansat în 1994 cu scopul de a crea haine pentru skaterii din New York, dar care, între timp, a făcut trecerea în garderoba multor superstaruri globale ( Kanye West, Drake, Lady Gaga), strategia lor de marketing fiind “împrumutată” până şi de H&M pentru lansarea ultimei colaborări cu Balmain. Dar ei nu sunt singura poveste “de success”.

Poţi da vina pe skateboarding pentru popularizarea skinny jeanşilor, a cămăşilor în carouri şi a top-urilor oversized, printre altele. Iar cum linia dintre Haute Couture şi street style devine tot mai inexistentă, skateboardingul devine din ce în ce mai relevant.

Skateboardingul a fost îmbrăţişat aproape imediat de lumea modei în ultimii ani, după ce a facut trecerea de la “sport pentru dependenţii de adrenalină” la ceva cool. Şi lumea modei iubeşte lucrurile cool. Nyjah Houston, unul dintre cei mai buni skateri la nivel mondial, a fost prezent chiar şi în revista GQ în anul 2013. Cara Delevigne, Daria Werby şi Hanneli Mustaparta folosesc skateboardul pentru a se deplasa între prezentari, iar Chanel, Marc Jacobs şi Lacoste au lansat propriile modele de placi. Totodată, designeri precum Katie Eary, Phillip Plein şi casa de modă DKNY au ales ca modelele să poarte pe runaway, pe lângă cea mai nouă colecţie, şi un skateboard.

În materie de street style, branduri precum DC Shoes, Element şi Circa au fost printre primele ce au lansat articole ale căror designe-uri au fost realizate de alţi artişti (Mike Shinoda x Dc Shoes, Element x Push, C1rca x Brookly Projects etc).  Atât DC Shoes cât şi Element au o experienţă de peste 20 de ani în spate, iar colecţiile realizate de aceştia au reuşit să depăşească zona de skateboarding oarecum nişată la vremea respectivă, fiind “adoptate” în garderoba mai multor vedete, în special din zona de Punk-Rock şi Hip-Hop.

Supra, brand înfiinţat în 2006 de către Chad Muska, a reuşit să impresioneze mai multe staruri precum Lil Wayne, Rihanna şi Pete Wentz încă de la prima siluetă lansată (Skytop), rămânând până în ziua de astăzi unul dintre cei mai stylish hi-tops de pe piaţă.

Supra Skytop 2016

În 2016, colecţiile lansate de DC, Element şi Supra, printre (muulte) altele, sunt mai relevante ca niciodată, reprezentând o alternativă mult mai bună a magazinelor de fast-fashion din mall, având un raport calitate-preţ net superior. Aşa că la următoarea sesiune de shopping te sfătuiesc să intrii într-un skate shop înainte, cine ştie, poate te salvează de un drum mai lung.

Cu ajutorul celor de la Uman Bucureşti , am pregătit şi un LookBook inspirat din campaniile diferitor branduri şi case de modă:

 

Foto: Romina Banu  şi Vlad Ciutacu

Styling: Alex Cotofana

Modele: Radu Cosmin, Andreea Diaconescu şi Teodora Bucur

Powered by: Uman Shop Bucureşti

Mai multă muzică decât poţi duce
Tatuajele pot întări sistemul imunitar
=
Alex Coțofană

Suburban Magazine înseamnă susţinerea necondiţionată a culturii urbane, prin voluntariatul a peste 20 de redactori. Avem nevoie de susţinerea ta pentru a merge mai departe.