Export to PDF | Export to DOC

Joi dimineața (5 Noiembrie) s-a lansat mult așteptata colaborare dintre H&M și Balmain în magazinele din Băneasa și Unirea. O să fiu sincer și o să recunosc că nu mă așteptam la un număr prea mare de persoane care să aștepte 3-4 ore în frig pentru un articol vestimentar, și nu pentru că nu ar arăta bine colecția. Discuțiile pe care le-am avut în ultimele săptămâni, însă, cu persoane pasionate de subiect ajungeau mereu la aceeași concluzie „Îmi place, dar unde aș putea să le port?”.

Sursă foto: andaorzan.com

Dacă anul trecut colaborarea cu Alexander Wang avea un aspect mult mai casual-friendly, în colecția de anul acesta nu este nicio piesă subtilă sau care nu ar ieși în evidență pe cont propriu. Cu toate că articolele nu se regăsesc în niciun trend major curent, hype-ul care a înconjurat lansarea, împreună cu lunga listă de celebrități ce se regăsesc pe pagina de instagram (și nu numai) a lui Olivier Rousteing și bugetul de marketing aparent nelimitat a făcut ca piesele să zboare de pe rafturi mult mai repede decât colaborările anterioare a celor de la H&M.

H&M Unirea, 8 AM

H&M Unirea, 8 AM

Nu o să încerc acum să fac o „recenzie” a colecției. Oameni mult mai capabili și mai importanți s-au ocupat de acest aspect cu mult înaintea mea. Calitatea hainelor este doar cu puțin peste ce ne-a obișnuit H&M, dar oferă o șansă reală fanilor de a achiziționa design-urile trademark Balmain. Cu toate astea, din păcate, undeva pe parcurs s-a pierdut acest concept. Joi, la lansare, am văzut relativ puțini fani Balmain și foarte multe persoane venite cu gândul la profit. (Joi seara, în timp ce scriam primul draft, pe Olx erau 15 anunțuri cu articole din colecție, iar între timp mai apărut și acest articol).

Sursă foto: DMarge.com

Legat de ziua de lansare, singurul aspect care chiar m-a impresionat a fost seriozitatea băieților de la securitate, care au ținut foarte atent evidența cozii. Cu toate că pe site, cei de la H&M au trecut și o procedură strictă (grupuri de 50 de persoane, 1 item de fiecare etc), la ora 10 au permis accesul tuturor celor 150+ de oameni în același timp. Rezultatul a fost acesta:

Este trist să vezi oamenii călcându-se în picioare pentru o colecție al cărui aspect per total face trimitere la High fashion/luxury și o mare bilă neagră pentru H&M din punctul meu de vedere. Dar poate pentru ei asta denotă succesul lansării.

Per total, mă fascinează din ce în ce mai tare micșorarea liniei ce delimitează High Fashion/Haute Couture și Fast Fashion și aștept cu nerăbdare să fie anunțat următorul designer cu care va colabora brandul suedez.

 

 

byron - Eternal Return
De Halloween, CINEMA CITY bagă frica-n preţul filmelor!
=
Alex Coțofană

Suburban Magazine înseamnă susţinerea necondiţionată a culturii urbane, prin voluntariatul a peste 20 de redactori. Avem nevoie de susţinerea ta pentru a merge mai departe.